Var beredd på svaret...

Näst sista dagen på praktiken.
Vaknade vid fyra å hade svårt att få ro i kroppen. Men det kändes som sovmorgon istället.
Tänkte at tdet kan ju inte göra nåt om jag komemr en timme tidigare till praktiken. Vill ju "hänga" med barnen!
Dagen flöt på... med mycket innehåll!

Jag och min handledare talades vid och vi talade om att vill man ge barnen valmöjlighet så måste man vara beredd på svaret.. å så är det ju med allt i livet. Om man frågar saker så måste man vara beredd på svaret. Exempel på fråga... hur mår du? Är man beredd å ta samtalet om man får svaret? -Ja du livet suger just nu. ??? antagligen inte. Men vad gör man då?

Kom hem vid halv fyra kollade på sjunde himlen... världens mest förutsägbara serie eller det är ju om den "perfekta" familjen.... hmmm

Snart blir det tvättning av tvätt och en sväng till claes olson. måste köpa cykellås... bröt av nyckel igår när jag skulle låsa upp låset för at tkunna låsa cykeln!  trycker ju ihop det när jag inte använder det! så att ingen ska hitta på nåt bus!

Sen ska jag skriva lite skolarbete!

Så det blir väl det...

Dagens funderare? är man beredd på svaret, om man ställer en fråga!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hej!! Kul med alla dina funderingar. Ja du. Jag tror inte att man är beredd på svaret alla gånger. Man förväntar sig ofta att de svarar att allt är bra om man frågar. Därför tror jag att man kan bli smått "överraskad" eller va man ska säga om nån svarar att det är skit allting. Man kanske inte vet hur man ska hantera det då eftersom svaret blev nått helt annat än man tänkt sig. Man vill hjälpa men man blir som så stum i en sån situation tror jag...
det är min tanke om detta=) Kram

2007-09-20 @ 18:51:35
URL: http://annamahler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0