Fredag...

Har idag varit i skolan å haft ett seminarium, om man vore lite mer förberedd så skulle man väl få ut lite mer av dem... ganska enkel matematik...Efter det hade en i gruppen bjudit med oss på ett lucia tåg i ST: Olai kyrkan här i Norrköping! Hans dotter var nämligen lucia! Det var härligt med lite lucia stämning. Efter det så blev det lite fikande med min grupp, vi jobbar ju lite på gruppsammanhållningen!
Efter en lång fika gick jag hem för att byta till mina vandringskängor... man vill komma upp lite ifrån det blöta slask som var på Norrköpingsgator.
Gick ner till skolan för att skriva ut lite papper eftersom jag skulle fixa med att boka om biljett till Stockholm. Fick ut ett värdebevis som sj gett mig pga av försenat tåg. Campusbiblan fick sig ett besök för beställda böcker hade kommit och var beredda för avhämtning. Fyra böcker rikare om barnsbildspråk. Gick till resecentrum för att fixa med biljetten, mannen som "hjälpte" mig var mycket förvånad över priset på min biljett... Efter en trevlig diskussion så försöker jag få en biljett från Norrköping till Stockholm  på onsdag... ska ju åka dit upp för att ta min brors bil hem till värmland. Eftersom jag snackat så mycket så när jag väl kommer hem och kollar på biljetten så inser jag att jag har fått en som går 2 timmar senare än den jag "trodde" att jag beställde.... Ahhhh tokigt....hur man än gör så blir det galet... jaja. Åter till min tur kring Norrköping. Fick även ta mig en tur till Timarrii eftersom den penna jag köpte i veckan inte funkade... en penna för 39 kr ska väl funka, fick den här gången testa den i butiken så nu vet jag att den funkar. Efter det så försökte jag hitta på saker att göra på stan eftersom jag ville skjuta lite på middagen.. Åt ju en rejäl macka på fiket...

Sagt å gjort gick jag till Lagerhaus och införskaffade julklappar till Syjuntans julavslutning på måndag. Vi brukar... eller har gjort det en gång förut, alla införskaffar tre paket och sen så lägger man alla paket i en hög, alla slår en tärning i tur och ordning slår man en sexa får man ta ett paket. När alla paket är ute till de församlade så packar man upp paketen och efter det sätter man en klocka på ett "okänt" antal minuter och så slår man tärningen igen och slår man en sexa får man ta ett "paket" från någon annan.... Så spännande å vissa saker blir lixom eftertraktade.... Jag hittade saker som jag känner mig nöjd med. Träffade ett par kursare på vägen som jag snackade lite med! Trevligt. Tog en sväng förbi biblioteket hittade böcker om Zanzibar och Tanzania trevligt. Hittade även en julskiva!

Väl hemma så tog jag tag i kragen och plockade undan en massa saker, passade på att dammsuga för att få bort det värsta. Efter det så gjorde jag en fiskgryta med ris. Blev helt okej. Började dola med inpackandet av julklappar, blev ganska kreativt resultat om jag får säga det själv!:)

Pratade med en kompis, hon satt å körde bil nära hemma men ändå en bit kvar.... Gött å prata med henne! Tack för att du finns vännen!:) Ringde därefter till min andra storebror som fyller år idag! Grattis!

Kollade på idol finalen å fortsatte packa in paket...

Gillade låtarna som både Kevin och Alice sjöng.
Insåg att en film vid namn tolken gick på svt så den fick det bli! Mycket bra film, har inte sett den förut, spänannde å lite att tänka till på!
Fick zappa lite hit å dit när Idolvinnaren skulle tillkännages, inte direkt förvånad över att Kevin vann, men Alice sjöng bra ikväll!

Nu kollar jag på en helt annan film, en prins i New york! Den är lite festlig, men alls inte samma klass som kvällens första film!

Nu är det lördag! Härligt!
Ta hand om er!

Kram från Maja

Kommentarer
Postat av: Carin

Hej! Vad kul att du har blogg, så jag kan få reda på vad som händer i ditt liv:) Hoppas du har det bra! Kram

2008-12-13 @ 09:32:20
URL: http://carinmec.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej vännen. Ja jag klippte mig ju kort när ja for iväg o det tyckte jag var bra. Lite svalare och skönare. Men samtidigt så är det ju en fördel med att ha långt med. Är ju bara att sätta upp det i en svans. Enkelt o bekvämt. Åh så du såg Tolken igår. Visst är den bra. Har sett den förut. Tyckte den va riktigt bra. Ha en bra Lucia helg. Kram

2008-12-13 @ 10:42:48
URL: http://annamahler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0