Helgen...

startade i fredags! Jag hann med lite skola på förmiddagen en stående lunch och en snabbfika med en kompis innan bussturen till Örebro! Där min kompis mötte upp mig! Vi gick hem till henne å bakade lussekatter uhhh vad gott å härligt det är att baka! Vi tog en lugn kväll med lite på spåret tittande å allmänt komma ikapp snack!
På lördag sov vi länge å sen blev det en tur på stan, innan hela örebro vaknat och letat sig ut i butikerna så hann vi göra några julklappsinköp, bara ett par julklappar kvar faktiskt! Gött.
Sen gick vi hem å lagade mat och kollade lite på skidor.

Efter det blev det tvätt och uppläggande av en resedagbok inför resan!

Sen kom min kompis pojkvän å vi hade en fantastisk kväll! tv å snack å bara umgåstid! Härligt med härliga människor. Min kompis var trött så hon gick å la sig å jag satt uppe å kollade på dokumentären om Britney Spears! Helt okej. Hon rä ju ett fenomen på nåt sätt!

Söndagen innebar en tur till kyrkan på gudstjänst, där det visade sig att jag kände igen en person sen "falu"tiden... Tänk vad världen är liten! ....
Efter det så var det dags att åka hem igen. Det var en kanon helg då mycket av mina frågor och funderingar kring Tanzania fått yttrats, tillsammans med resekamraten!

Väl hemma så åt jag mat och kollade på julkalendern...

Snart bär det av till en kompis som ville bjuda på pepparkakor och glögg! inte mig emot!

Dagens funderare: Har ni haft en bra helg?

En sak som jag ska försöka införa i min blogg är dagens hissning och dagens dissning!
Taget från mina favoriter på rix morgon zoo...
Dagens dissning: cigarett rök.... gillar det verkligen inte...
Dagens hissning: Advents sånger... det är nåt visst med det!

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0