Helgen...

Så var det äntligen första advent! Härligt.
Igår var jag hos en kompis å åt mat och bakade pepparkakor och lussekatter!
När jag gick hem vid 22.45 så möttes jag av polisavspärrningar... Sökte upp en polis och frågade vad som stod på var på svaret var: det har skett en händelse här ikväll.
De får ju inte säga mer så det var bara att gå in och söka upp mer information på nätet, å där möttes jag av informationen att skottlossning förekommit på min gata.  Någon hade skjutit med hagel mot den föreningslokal varav en blivit skadad av glassplitter som blivit av själva skottet/skotten.  Personen som utförde detta är vid skrivande stund på fri fot.
Efter att ha spanat lite på de poliser som fanns i området så gick jag å la mig.

Började söndagen med en lussekatt och sen lite frukost. Hade gjort upp med min kompis att vi skulle ses utanför kyrkan. Det är nåt visst med första adventsgudstjänsten, sångerna, ljusen med mera! Vi stannade på kykkaffe å samtalade med vänliga människor!

Efter det gick jag en sväng på stan och mötte upp ett par andra kompisar och gick på lite julmarknad i kvarteret knäppingsborg. Jag gick vidare till julmarkanden på arbetetsmuseum med rättvisemärkt som "tema" sen till värmekyrkan. Trevligt att se olika slags hantverk. Få lite inspration medmera. gick hem och åt och tände första ljuset!

Efter det så läste jag lite i en bok, en alldeles vanlig skönlitterär bok för omväxlingsskull!

Kollade upp på nätet när den "stora" adventsljusstaken på värmekyrkan skulle tändas och bestämde mig för att gå ner å lyssna på kören och på den som talade... å rätt somd et var så lyser nu den gigantiska lågan de konstruerat på de stora skorstenarna! Kreativt tycker jag!

Nu blir det nog å softa ikväll!
Veckan innebär 2 dagar skola och 3 dagar vfu. plus syjunta, fika med kompisar, scouter, julkonsert (förhoppningsvis) och sen en trip till Örebro i helgen. Förberedelser inför resan!

Ha en god söndag mina vänner!

kram från Maja

Kommentarer
Postat av: Marie

Akta dej för farligt folk! Vi vill ha hem dej hel igen! KRAM

2008-11-30 @ 17:44:29
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Marie

Nä...liten risk att vi blir konkurenter. Kanske inte för att jag möjligen har jobb, men antar att du inte kommer jobba i Töcksfors-området? :) KRAM

2008-11-30 @ 20:54:45
Postat av: Carin

Hej! Vad kul det är att läsa om din första advent! Det verkar som du fått en "riktig" sådan, med mkt julkänsla! =) Tyvärr blev d inte mkt advent-firande för mig.. men det är väl så när man är ute på okänt vatten, hihi:) Sköt om dig och lycka till med plugg o VFU! (PS. hälsa örebro från mig ;-) )



Kram

2008-12-01 @ 08:39:42
URL: http://carinmec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0