Helgen i Falun!!!

Så har man landat hemma i Östergötland efter en helg "hemma" i Falun! Det har varit en god helg, under resan upp så upplevde jag att det blev ljusare och ljusare... och detta stämde eftersom snö hade fallit och lagt sig! Så härligt. Kom upp till Falun vid halv fem och möttes upp av två konfirmander som rest med ett annat tåg. Gick till kyrkan där jag möttes av anställd med en nyckel till kyrkan! Jippie! Det är så härligt å få ha den lite tillfälligt ibland! Man blir så fri... eller vad man ska säga! Under kvällen kom "min" underbara familj med en madrass till mig som jag skulle få låna! ahh det var så härligt å gott å krama om dem! Tack!

Vi gick å handlade inför helgen och sen blevd et att vi köpte pizza! Gott rätt så längesen jag åt köpepizza!
Sen blev det film hela tre stycken riktiga tjejfilmer härligt!
Kvällen blev sen så jag somnade gott vid 3.
Gick upp vid 9 för att göra mig i ordning... kände att jag ville passa på å gå på gudstjänsten som hölls i kyrkan!

Det var härligt å bara sitta där oftast så har man ju något slags "uppdrag" men nu var det vara å ta in... När jag satt där så slog det mig igen... att jag får sådan ro i kroppen av Falun och församlingen. Därför kändes det som det var länge kvar på utbildningen lite drygt 1,5 år... Men man får väl se hur livet ser ut när man är klar annars så tror jag att det skulle vara gött å skoj å flytta till Falun igen!

Efter gudstjänsten som resulterade i många kramar från människor som var där, så blev det lite film med konfirmanderna och mat på det. Sen kände jag att jag var tvungen ut i det härliga vintervädret. Klarblå himmel å några minusgrader. Gick min "vanliga" runda  faluån och runt kolgårn. Det var så gött. Fick sällskap av ett par konfirmander som ville lufta sig.
När vi kom tillbaka till kyrkan träffade jag flera vänner som det var härligt att krama om! Läste lite ur kurslitteraturen... på väg mot halva iallafall!
Vi lagade Tacos tillsammans.
Sen blev det film igen....

Inte lika sent men jag somnade gott igen.
Söndag å jag gick upp å duschade och packade ihop mitt och väntade på att konfirmanderna skulle vakna... Men vid halv tolv så blev det frukost och sen en massa plock å städ.

Vinkade av folk på tåget å sen tog jag mig en promenad eftersom jag hade en timme till godo! Denna gången blev det Tisken iallafall halva visste inte om jag skulle hinna runt hela... Men gott å röra på sig när man ska sitta på tåg i fyra timmar.

Väl på tåget så läste jag mer i boken. Sen efter bytet i Sala så hade jag läst tillräckligt. Får ta resten imorgon. Då njöt jag bara av god musik i ipoden och en lätt slummrande Maja.

Det var mycket folk på tåget. Man blir ju glad att folk tar tåget med tanke på miljön och att det är lite lurigt väglag...
När jag gliver av tåget i Norrköping så var det jättehalkit på gatorna! Dubbdäck på! Säger jag!

Nu så har jag bara "kollat" runt allt som bör kollas upp efter en helg utan dator och internet!

Imorgon blir det föreläsning och självstudier i form av läsning! Måste som sagt redan komma ikapp... fem dagar på kursen å man är redan efter... Skandal...

SOv gott vänner... å jag vet... nu blev det ett sånt här galet... ganska tråkigt inlägg men ändå!!

Kram på er från mig

Kommentarer
Postat av: emma

hihi ja vi är din familj maja:D

pussis:)

2008-11-03 @ 21:14:15
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0