Helgen...

Helgen har tillbringats i Kristianstad en alldeles fantastisk helg med otroligt mycket skratt och funderingar kring scouternas framtid i Sverige och världen...
Umgåtts med en massa sköna människor, fredagen började med en tågfärd ed x 2000 som var i tid! På Stationen i Kristianstad så mötte en kompis mig, han som "lurat" med mig... eller det var ett väldigt enkelt val egentligen. Vi gick till kyrkan där vi skulle få bo. Väl där så möttes vi av andra delegater som skulle delta på scoutförbundets årsmöte.

Vi gick igenom handlignarna på fredagkväll å avslutade med en lek i sann SMU/ equmenia anda!
Efter en natt på väldigt hårt golv så väntade årsmötets inledning. Och sen ett intressant seminarium med Anders Carlberg som jobbar och verkar på fryshuset i Stockholm. Ett ställe som jag skulle vilja veta mer om och engagera mig i deras sätt att arbeta med olika ungdomar. Tänk att människor kan avra så engagerade!
Han påtalade även hur scouterna bör och skall ta ett ansvar för att mångfalden skall komma fram i de olika scoutförbund. Efter en lunch som bestod av tacos så gick jag på ett seminarium som handlade om hur vi ska utveckla ledarubildningarna inom vår organisation.

Efter det så påbörjade ett så kallat påverkanstorg där man får gå runt och kolla lyssna och ta del av de diskussioner som kommer upp kring de olika beslut som skall fattas under årsmötet.
Vårt scoutförbund SMU-scout hade lämnat in motioner om att en gemensam miljöpolicy och rättvisemärktpolicy. Vilket känns skoj och riktigt. 

Efter att påverkanstorget avslutats så gick vi en sväng till kyrkan och softade för att sedan gå tillbaka och ha en festmåltid.
Å vilken fest! Satt vid ett litet tråkigt bord... men min bordsherre var festlig som vanligt! Tack!:)
en underhållningsgrupp vid namn Presens de var en så kallad improvisationteatergrupp!!! Lite stå upp komik! De var helt sanslöst roliga.
Efter det blev det fri bar med alkoholfria drinkar! Å disko! Det var jätteroligt å dansa loss i scoutskjorta som var den officiella klädseln.
Efter att vi dansat hem så hade vi lite kvällsmys med rättvisemärkt choklad och bara allmänt snack!
Få timmars sömn så var det dags för att fatta alla viktiga beslut, det gick smärtfritt och vi fick igenom vår policy! Härligt!
Får vi se hur den blir formulerad.

Vägen hem var lugn vi skrev lite "rapport" från helgen till distriktstidningen för örebro värmland dalslands distrikt som vi var representanter för!

Nu har jag tagit mig en kopp te och ltie norskt "flat" bröd! Det satt fint!

Helgen har varit toppen!

Nu blir det wallander...

Hur har er helg varit?

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Madde

Va härligt att du har haft en bra helg :) Min helg har bestått av fika, fika o så lite fika. Och så klämde jag in lite fika därimellan också :) En helg som även har varit helt pluggfri.. Gött! Men det får jag väl sota för nästa vecka.. Ta hand om dig! Kram

2008-11-23 @ 21:34:10
URL: http://mengstrand.blogg.se/
Postat av: Marie

Härlig helg! Du låter glad!:) Min helg har bestått av att catcha upp med de som varit i Thailnad 2 veckor och montera tv och ljud. Efter det har jag avnjutit tv och ljud pga en liten halvförkylning som gjort men otroligt slapp och rätt trött. KRAM

2008-11-24 @ 09:56:35
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0