Oj då...

Det blev visst några dagar utan bloggande, jaja så kan det vara!

Helgen har varit god, men man känner även att allt resande tar på en, det blir lixom så intensivt när man väl åker någonstans. Far å broder kom ju å hämtade mig i torsdagskväll... kl 23.30 kom vi från Norrköping! Alltså sent, kom hem vid 3 tiden! Å då var det bums i säng!

På fredagen så åt jag frukost tillsammans med mor å far det är trevligt. Dock så blev det ju inte så många timmars sömn men det får man ta.
Hade en go dag hemma, grejade lite inne å sen blev det gött väder ute så jag passade på å greja lite i trädgården.

Lyckades pricka in en "organiserad" fika så den hängde jag på med ett par kompisar! Det var mycket trevligt! Å gott! köpte en white lady tårtbit! Åhh det är så gott! Å kaffe till den!

Väl hemma så togs beslutet att vi åker ner till Grebbestad på lördag istället! Så det resulterade i att vi såg på filmen Arn. Det är ju nästan ett års sedan jag såg den! Så det var skoj å se den igen! Den är faktiskt väldigt bra!

Lördag och vi kom iväg och sen fick jag köra nya bilen en bit! Skoj... men lite trist med automat... men bekvämt! Jaja en himla fin bil mina parenteser har skaffat sig!

Träffade min systerson! Det var skoj! Han växer tur det! Handla och förberedelser för kvällens hummerfest!
Mina brorsbarn kom oxå åhh gott å krama om grabbarna!
Hummern smakade toppen! å så även förrätten och efterrätten!

Söndag blev det upp tidigt... med tre barn i huset så sover man inte länge! Var ute på upptäcktsfärd  med brorsbarnen.
Sen en tur till en sportshop som har otroligt bra rea! Fick en fleecväst, fleecjacka, tröja och en mössa för 441 kr! egentligen skulle det ha gått på 3 gånger så mycket men är det rea så är det!

Åkte tillbaka till Värmland för att ta tåget till Norrköping, var typ hemma en halvtimme!

Måndag lite skola och sen en tur till postcentret för å skicka iväg de byxor jag sålt på tradera.
Gick förbi biblan å läste Falukuriren och läste om min Emma som är luciakandidat! http://emmaliinderoth.blogg.se/2008/november/luciakandidaterna.html#comment 
Sen blev det syjunta med paj! Gott!

Idag tisdag! har jag varit i skolan en sväng sen har jag gjort lite skolarbete hemmavid.
Gick även och tog tre vaccin till Tanzania! bara ett gäng kvar! De bjöd på receptkostnaden för jag ska vara volontär! Det tyckte jag var festligt!
Dock så ringde de nyss å sa att jag skulle få ett annat  recept för malaria kuren... Är lite nervös inför den... för man kan få väldiga biverkningar av malaria vaccinet... men det kanske är lite i jämförelse med de smärtor man kan få om man får malaria!

Nu blir det lite tv å allmänt lugnt!

Förlåt att det blev ett så långt inlägg...

Ta hand om er!

Kram från Maja

Kommentarer
Postat av: Marie J

Hahah! Du är den enda jag känner som kan be om ursäkt för att ett inlägg är långt. :) det är ju bara kul med långa inlägg. :) Va äre för bil de köpt? Lät en som härlig helg även om den verkade lite väl späckad. KRAM

2008-11-18 @ 20:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0