Torsdag!

Idag är det torsdag den 20 november... Jag missade tvätttiden igår så jag får vänta en vecka...jaja härligt ilandsproblem!
Dagen idag har spenderats mestadels i Linköping på universitetet.  I matteljén där vi fått tagit del av lite olika matematiska saker och akiviteter! Det var väldigt skoj å få vara där och se och pröva mycket.
Sen så vankades det ju Lunch i universitetets byggnader i Linköping! Nice å se nåt annat! mycket folk och en blåsorkester spelade i foajen och det var härligt helt enkelt... Upplevde ju det i Uppsala när jag var där i våras, liv och rörelse över allt av studenter! det är härligt.

Fick ju även åka bil till Linköping! BMW ohhh vad de är fina... bara säger det...

Väl hemma så fixade jag iordning de två försändelser som var kvar sen jag sålt grejer på tradera! Så nu är de iväg skickade.... Gick väl lite plus.. kanske.

Sen gick jag å lämnade in en kompis bok på biblan och försökte skriva ut lite saker jag behöver till helgen i Kristianstad... Men systemet ville tydligen inte fatta att jag ville skriva ut så efter tre gånger så frågar jag i info disken å då säger de att jag får pröva en annan dator... gör det men det funkade inte heller...Tog beslutet och gå till "bomull" som vår huvudbyggnad av skolan heter, å där funkade det galant!

Har nu ätit äggsmörgås inte illa! Försökte även mig på en sväng av webbtv på tv4 men det gick sådär så jag väntar till inatt när folk har gått å lagt sig så kanske det funkar bättre... tv4 sida brukar vara ganska väl använd på kvällarna!

Imorgon åker jag alltså till Skåneland på scoutrådets årsmöte... ska bli skoj å komma dit har inte varit där sen 2001. Ska bli skoj å träffa nytt folk och träffa lite känt folk! Imorgon ska jag även få åka x 2000 det var längesen jag gjorde det!  Men med höstens statistik på att 4 av 10 x 2000 inte kommer i tid så har jag ingen större förhoppning på at tkomma i tid... men jag har inte nån direkt tid att passa heller... Kanske tur det!
Så det blir en helg på liggunderlag och i sovsäck! Gött!

Men först väntar lite självstudier på fredag förmiddag!

Idag är det bara 54 dagar kvar till avfärd! Jippie! Nu kommer ni få höra detta! Kom gärna med tips om vad jag ska tänka på när jag packar... inte för att jag börjat än men tipsen kan man ju ta redan nu! Andra tips vid resa mottages gärna!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Marie

Det kommer bli så gött för dej att komma iväg :) hihi!

Spännande med en tur till Linköpings uni. Där har jag aldrig varit, bara sett det. :)

Ha de så fint med liggunderlag och sovsäck!

KRAM

2008-11-20 @ 20:16:56
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Carin

Vad kul att få åka iväg på lite äventyr! :) Det gör verkligen mkt att komma iväg lite och se annat! Kul att du tog den chansen! Kram

2008-11-20 @ 23:17:15
URL: http://carinmec.blogg.se/
Postat av: anna

Hej! :D



Ja det där med jobbgarantin är lite rörigt! Är man beviljad a-kassa rekommenderas det att man går med i jobgarantin. Om man inte får a-kassa (vilket jag inte får) så är det frivilligt att gå med, men man får då inte jobba mer än 8 timmar per vecka, för då anser arbetsförmedlingen att man ska klara sig ekonomiskt på det. Jag vet inte riktigt hur de tänker, 8 timmar är ju inte så mycket haha.



Hoppas allt är bra med dig och att mötet blir kul och tåget är i tid! :D

Kraam!!

2008-11-20 @ 23:49:19
URL: http://snutti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0