Nytt...

Ny kurs, nya kunskaper, nytt sundare jag... Har hört att man inte ska börja sitt nya liv på måndagar för det går inte å å hålla.
I helgen så insåg jag att detta går inte längre... jag måste röra mer på mig! Men det är lätta tankar men svåra "handlingar". men sagt å gjort så försöker jag iallafall! Igår var jag ju ute i skogen flera timmar och rörde mig i stort sett konstant i tre timamr i terräng! nåt måste det ju ge. Eller?
Idag har det blivit två turer till skolan en tur till stadsbiblioteket. När jag gick andra gången till skolan så var jag så trött så man gäspar så där stort vet ni... Så man nästan skäms... Bytte böcker med en kompis och tog ett bra beslut att gå ett varv runt strömmen istället för att gå hem å lägga mig på soffan! Det var välbehövligt och bra. Nu gäller det bara å få rutin på det... en timmes fysisk aktivitet om dagen... antingen promenad, pilates, eller styrketräning... eller i någon slags kombination. I och med att jag ökar min fysiska aktivitet så skall jag kunna behålla min kost som jag har idag! Vore dock positivt å öka grönsaksmängden!
Nu ikväll blir det syjunta hos mig!

Å Marie... nej det blir inte uppsatsskrivning nu utan till våren... Nu läser jag grundläggande färdigheter i matematik.  Men jag kommer att börja med uppsatsen för att ha gjort så mycket som möjligt tills avfärden sker. SÅ jag får ut så mycket som möjligt av själva fältstudien och fältarbetet... och för att jag ska kunna njuta på Zanzibar!!!

Å du anonyma... jag förstår att du vet hur ett gammalt ägg luktar, det går inte omärkt förbi om man säger så! Jag är dock imponerad över att du har haft dem så länge... om du har haft dem lika länge som förra gången...

Ha en bra måndagskväll!

kram från maja

Kommentarer
Postat av: Marie J

Ja,...just det...en kurs till före. Hoppas den är givande! KRAM

2008-10-27 @ 16:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0