Tillbaks...

Hallåhej!

Så var man tillbaka i Norpan och tentaångesten stiger...

Jaja... Helgen började med en mycket trevlig bilfärd till värmland! Landade i Arvika vid 21 tiden och pappa kom å hämtade mig. Åkte till vänner som köpt hus som ville ha pappas goda råd.
Sen bar det av hem.
Kaffe och nybakad äppelkaka avslutade dagen!

Lördagens program bestod av en sväng på marknaden och skulle avslutas i kyrkan med gospelkonsert.
Shoppade loss... det blev hela 25 par strumpor... inte helt fel... nu har jag ett tag framöver! Sen en ny plånbok som jag lyckades pruta 30 kr på... Tog mig även en sväng på te butiken i arvika och köpte nytt gott te.... Pina Colada heter det. Det var gott.
Träffade många vänner och bekanta bland marknadsstånden. Jag brukar gå ensam på markanden för då kan man gå dit man vill och man kan prata emd vilka man vill och man kan följa med dem lite i sitt shoppande. Det är ett toppen upplägg tycker iallafall jag!

Helgens pensionärsvarning bestod av att jag köpte lökar till trädgården. Jaja... bara att inse fakta...
Gick upp till kyrkan för att fika, träffade även där goda vänner.

åter nere på stan träffade jag en kompis och det resulterade i att jag åt den årliga kålsoppan som serveras i många hem i Arvika med omnejd hos henne! Det var riktigt trevligt.

Sedan hem och "piffa" till sig... så gott det går iallafall!

Konserten var väl okej... som vanligt för högt ljud på kompet så att texten inte hörs...  jag hörde att ljudkillen egentligen var dyr i drift men hade tagit ett billigare pris pga omständigeheter... Men jag tycker då att man ska kunna höravad de sjunger... Men det är min åsikt...
Av mängden ljudgrejer så borde man även ha lyckats höra texten... Summa av kardemumma... mängden grejer gör det inte självklart att bra ljud lyckas produceras...

Efter det blev det fika och sen årets höjdpunkt... VIRVELVINDEN.... Gillar verkligen känslan i kroppen som man får av den... Åkte den faktiskt tre gånger i rad...

Söndag började med den obligatoriska frukost på sängen när man fyller år och sen av kalasförberedelser och sen en sväng till kyrkan för att vara med när syskonbarn fick motta bibeln som man får när amn är sju år.

Sen kalas hemma med paj å tårta!
Fick en massa bra saker!

Söndagkväll tillbringades hos en nära vän och en massa pysselgrejer. Målade med promarker och stämplade en hel del!

Måndag tillbringades på mitt förra jobb, biblioteket fick ett besök... Skulle ju läsa till tentan. Fikaträff med tre goda vänner!
Sen hem, såg en älg på mösen som vi säger. Monterade ihop ett soffbord åt mor å far. Kopplade in dvd´n.
Kvällsmaten bestod av Hummer! Åhhh det är så gott.. Skulle tippa på att det inte är så vanligt att studenter äter hummer till kvällsmat på en måndag! Men så blev det för mig! Det blir ju även hummerfest framöver! Ryktet säger att den blir på västkusten i grebbestad! Vore nice att komma dit!

Tisdag tillbringades åter igen på mitt förra jobb. Detta kanske kan ifrågasättas eftersom jag inte var vikarie eller nåt. Men eftersom det bara finns en bil hemma så är det lämpligt att åka med in till stan. Så ajg avr där på förmiddagen och sen biblan en sväng till.

Träffade mamma på stan sen så blev det mat. Vi åt på "mitt" Café!! Som är Café Cupé! Gå dit vettja!
Pappa anslöt och sen blevdet att vinka av dem för vidare färd mot Norrköping... vilket visade sig bli en sen historia...
Sj var redan i arvika en halvtimme försenade... Så jag fick gå av i Hallsberg och ta tåg i bergslagen ner till mjölby för att hoppa på pendeln till Norrköping... 1.5 timme senare än beräknat blev ankomst tiden...
Härligt att få ta del av det nämnda bolagets tidsuppfattning....

Onsdag har idag planerat inför helgens festligheter..
Och försökt att läsa till tentan.. trögt är det men jag hoppas att det mesta har satt sig...
Nu snart blir det scouter.

Hade jag fått välja så hade jag nog valt att stanna hemma å se på bonde söker fru som har premiär ikväll! Men jag får kolla på reprisen på söndag... kl 18!

Nu blir det nåt annat!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som du haft en härlig helg! Trist att vi inte hann ses! KRAM

2008-10-08 @ 18:00:06
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0