Haha

Så har man insett det igen.... att jag blir mer och mer lik min mamma i vissa avseenden!
Tog igår fram blandfärs för att göra en sats med köttbullar som kan vara lätt att ta fram om man vill ha en snabb måltid.... Men tyckte att det såg lite lite ut... så imorse tog jag fram ett paket till vilket resulterade i 1,2 kl blandfärs som blev över 80 köttbullar som nu står i ugnen och "gräddas" eller säger man steks... hmm ja vilket som.
Jag vill som sagt inte att det ska verka snålt... men det ser ju ut som att jag lagar mat till ett helt kompani vilket inte är fallet. Ahhh festligt är det iallafall! Min mamma tar gärna i i överkant. Förr när vi alla bodde hemma så till jul skulle det lagas mycket mat... vilket är förståeligt, nu vissa jular är vi lixom typ bara fem och det är fortfarande lika mycket mat. För det blir lixom att man är fast i gamla "mått"

Jag är stolt över att upptäcka att jag blir mer och mer lik min mamma! Inget annat men man blir lätt full i skratt när man inser det å så står man där med 80 köttbullar i ugnen...

Som ni kanske listat ut så blir det makaroner och köttbullar idag till mat! Mums!

På återseende!
Kram från maja

Kommentarer
Postat av: Marie

tack för härliga smset! :) Go du är som gör 80 köttbullar, ler. Smaklig måltid vännen min! KRAM

2008-09-28 @ 16:04:38
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0