Idag...

Hallåhej!
Har idag gått med lite tankar på att det kanske ligger ett mail i inkorgen dels från min handledare och från den förra kursens kursansvarig... med resultat från tentan...
Fick det ena, av handledaren så vi ska ses nu i veckan! Gött! Det andra får jag nog imorgon! Blir nog en nagelbitare... SÅ NERVÖS...

Har även idag varit på min praktik plats och observerat fast det blir lätt att man börjar "jobba"  men jaja jag hoppas att jag har så pass mycket så det håller som underlag till min kartläggningsuppgift som skall påbörjas inom en snar framtid...

Idag så fick jag ju min cykeltur på 1.3 mil! Härligt... men jag vill verkligen börja cykla lite längre sträckor... får ta ut några rundor...

Eftermiddagen idag innebar tvätt, ett som sagt härligt i landsbekymmer!

Dagens middag blev pizzabitar som jag fryst in sen helgensbak.

Dagens artist en ny som jag "hittat" vilket innebär att den varit aktiv ett tag utan att jag upptäckt denne... Kurt Nilsen Idol vinnare från Norska Idol tror jag att det är! Han har en grym röst!
Se det här klippet http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM
Det är han som har glugg! I jeansjacka!
Kan ju tillägga att jag gillar dem med glugg... Har haft det själv faktiskt...hihi

Dagens funderare: Jag säger ju "åh vad ja skvatt" när jag blir skrämd av nåt... idag var det en bok som ramlade ner från min tavellist. Men har även fått frågan... " vad sa du att du gjorde sa du?" Detta "skvatt" är alltså väldigt dialektalt.
Hur säger du när du blir skrämd?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Lycka till med mailet imorrn! Går nog fint! Vi fick inte göra våra observationer på ställen vi jobbat eller gjort praktik på vi. FÖr att undvika risken att börja jobba mitt i. :)



Under början av min utbildning hade vi en diskussion om dialekter, då hade vi en göteborgare som inte förstod innebörden av skvatt. Hon sa:" Men vaddå, blir typ; OJ VAD DU SKVATT MEJ DÅ ELLER?"

Så det säger jag ibland när nån skrämmer mej.

"Oj vad du skvatt mej"

2008-09-30 @ 21:19:20
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack för blogginlägget och tack det samma förresten! Vi får mötas på stan om jag kommer iväg. :)

2008-09-30 @ 21:21:06
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0