Nu blir det så här igen...

Alltså så fort jag ahr försökt å ta tag i bloggandet så brukar det falla på helgerna... jag tar mig lixom inte tid å uppdatera den.
Men jag ska försöka!
Gårdagen började iallafall med städning av lägenheten, välbehövlig sådan. Gott att det luktar rent och att det är rent!
Efter det så satte jag mig för att börja läsa, hann inte läsa så länge innan en kompis ringde å frågade om jag ville med ut å plocka svamp! Vilket jag mer än gärna ville! Som sig bör så skall ju fika vara med, vi gjorde upp att jag skulle ta med "sötfikat" å de ta med smörgåsarna! Hade ju inget färdigt. Men med en timme på mig så slängde jag in en sockerkaka! Vilket är väldigt underskattat!
Kl 12 så gick bilen mot skogen! Så gött å komma ut! Fattar inte hur jag ska klara mig utan skogsturerna framöver.... men man får väl ta sig ut då oxå! Eller tänka tillbaka på de skogsturerna man gjort!

Vi hittade rätt okej med svamp, trattkantarellerna dominerar!
Väl hemma igen så blev det tre rejäla plåtar, som är på tork nu!

Talade med en kompis å hon undrade om jag ville komma över på film! Vilket man inte säger nej till.
Hott fuzz tror jag den hette! En helt galen actionkomedi! fantastiskt rolig å skum...
Sen blev det lite allmänt tjejsnack!

Cyklade hem vid nio, njöt av tv´n och svamprensning!!
Ringde min kompis som fyller 29 igår! Grattis L

Nu är det söndag och jag har läst lite, diskat, rensat sista plåten med svamp. Ska läsa lite till och skriva utvärdering av mina vfu uppgifter. Sen ryktas det om en tur till en tygaffär med utförsäljning! Skoj!

Ska även försöka gå å lägga mig i tid. HAr sovit lite sådär de två föregående nätterna... Lite frustrerande när man är van och sova som en klubbad säl. Men det ska nog ordna sig!

Ha en toppen söndag!

Kram på er från mig

Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas allt är bra! Låter som du haft en härlig helg iad! KRAM

2008-09-21 @ 16:41:02
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0