Puhhh...

Hihi
SÅ var det den här dagen....
Så här strax efter tentan så är man mör i huvudet. Lite lätt tömd på allt som man skrev om i tentan. Men det känns skumt nog rätt så bra å jag hoppas verkligen att det går vägen denna gången!

Annars så började skoldagen kl 9 imorse med grupparbete som bestod av en läroboksanalys. Kände mig måttligt engagerad för jag har varit skit nervös för tentan. Men jag hoppas att det inte upplevs som att jag "flyter" med för det vill jag verkligen inte göra.
Sen så lunchade jag med en kompis på fräcka fröken vi gjorde det innan förra tentan oxå så det var vi tvugna att göra idag oxå!

Sen måste jag bara få berätta att läraren som vid förra tentan hade med en fråga om föräldraförsäkring vilket jag tyckte var en intressant och relevant fråga, för studenter som är samhällsvetare. Men efter klagomål från studenter så valde han att ta bort den efter tentatillfället... vilket är en fråga i sig om det är okej att göra så enligt reglementet. Men nu hade läraren lagt till en fråga som berörde FRA-Lagen och det är ju ett ämne som under sommaren blivit aktuellt att debattera. Vilket har skett efter kursens officiella slutdatum. Är det rätt då?
Alltså jag känner att frågan om föräldraförsäkringen är mer relevant ur ett lärarperspektiv än fra... men det är väl för att jag läser mot förskola. För jag anser fortfarande att man som samhällsvetare ska ta del av den aktuella debatten som pågår i samhället! Ja ja det är vad jag tycker!

Sen hade jag bestämt träff med en kompis på stan så det blev en snabb sväng dit. Dock blev det billigt idag! Det blev bara tre lånade skivor på biblan!

Nu har jag landat hemma för en kväll i lugn och ro bara en bok som ska skummas igenom inför morgondagens seminarium!

Ha en go kväll!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Gick säkert prima gums! Låter inte rätt alls det där me frågorna på tentan om du frågar mej, om man gick te kåren skulle de nog studsa. Hoppas du får en skön kväll och plugga inte ihjäl dej. Hur gick det med mârten i helgen? Du missar Christoffer Hiding-konserten om du inte kommer. :) KRAMEN

2008-09-16 @ 19:13:00
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0