Måndag den 5:e oktober

Så var det måndag och jag var uppe tidigt, mörkt som det var vid halv sju så tände jag ett gäng ljus för att vakna så sakteliga! Tvättade och satte igång med skolarbete, lite iallafall. Måste se till att jag är klar med de största delarna av portfolion till fredag! Vill inte och kan inte sitta i helgen! På fredag åker jag äntligen hem till värmland. Har inte varit hemma sen i mitten av augusti å det börjar faktiskt kännas. Jag trivs i Norrpan men det är för mycket stad och jag känner att jag inte njuter av staden så mycket som jag gjorde i början. Man har närhet till allt både affärer och kulturella saker. Gillar att bara vara hemma!

Gick en promenad med en kompis härligt att komma ut i det höstliga vädret! strålande sol har det varit här idag. Efter det lagade jag till biffar och pasta! Längesen jag gjorde biffar så det var riktigt gott.
Har även försökt att pressa ihop lite saker till vfu´n papper som ska vara klara så snart som möjligt. Så att min handledare kan skriva sitt.

Har även bjudit in min familj på kalas på söndag eftersom jag på lördag ska på bröllop så då hinns det inte med att fira mig på "rätta" dagen... Det är inte riktigt alla som svarat men iallafall en del, skulle tro att de flesta kommer! Utom största brorsan han har åkt till USA då så vi får fira någon annan gång! Känns konstigt att fylla 25... har kanske lite ångest.... men inte så mycket. Inser att jag nog aldrig tänkt så där att när jag är 25 så ska jag ha det och ha gjort det osv... utan bara levt på hoppet att saker och ting ska ske... 

Det som händer på lördag är iallafall att det blir lite brunch med mina tjejer före bröllopet. Sen ska det sminkas ihop och piffas till! Vilket jag tror kommer bli kalasbra! Sen blir det bröllop! Ska bli skoj och träffa både brudparet och alla andra som är där för att uppvakta dem!  Tror det kommer bli en toppen fest!

Nu ska jag dricka upp mitt te och föra över saker på usb så jag kan skriva ut det på skolan imorgon!

Ha en skön kväll vänner!

Kram från maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0